неділю, 15 лютого 2015 р.

Урок у 6 класі

В грудні 2014 р. вчитель математики Мисак Галина Юріївна провела цікавий урок з математики у 6 класі на тему "Коло. Довжина кола". До Вашої уваги пропонуємо конспект цього уроку.

Тема. Коло. Довжина кола
Епіграф уроку
«У математиків існує своя мова – це формули».
С. В. Ковалевська
Мета уроку: сформувати уявлення про коло та його елементи; домогтися засвоєння формули для обчислення довжини кола; сформувати вміння розпізнавати на рисунках коло та його елементи, обчислювати довжину кола; розвивати уміння робити висновки, графічну культуру; виховувати акуратність, уміння відстоювати власну думку.
Очікувані результати: учні повинні розпізнавати коло та його елементи, знати залежність між радіусом і діаметром кола, формулу для обчислення довжини кола; вміти обчислювати довжину кола.
Основні поняття: коло, центр, радіус, діаметр.
Обладнання: підручник, циркуль, моделі фігур із різними діаметрами основи, мультимедійна презентація, проектор, ноутбук, картки самоконтролю.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Перевіряємо, чи всі учні забезпечені креслярськими інструментами, а саме олівцями, циркулями, лінійками. Попереджаємо про небезпеку необережного поводження з циркулем.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Розв’язки домашнього завдання на екрані. Учні здійснюють самоперевірку, виправляють можливі помилки, беруть участь в обговоренні розв’язання вправ.
Задача 1(на відсоткове відношення двох чисел)
Контрольну роботу по темі «Множення і ділення звичайних дробів» писало 20 учнів нашого класу. На «11» балів написав 1 учень, на «7» – 5 учнів, решта показали середні та низькі результати. Скільки відсотків становлять «11»-бальні роботи («7»-бальні роботи) від загальної кількості усіх робіт.
Відповідь. 5%, 25%.
Задача 2 (скласти проект)
(зміна величини у відсотках)
Фотографія-слайд: учасники «Кенгуру 2013» 5-6 класи.
Минулого року в математичному конкурсі «Кенгуру» приймало участь 4 учні нашого класу, а цього року – 6 учнів. Як змінилася у відсотках кількість учасників «Кенгуру» в нашому класі?
Відповідь. на 50% збільшилась кількість учасників «Кенгуру» в нашому класі.
Оцінити правильність виконання домашнього завдання в картці самоконтролю (1).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
На сьогоднішньому уроці будемо продовжувати обчислювати відношення.
1)  Знаєте, що відношення це …
Щоб знайти відношення двох величин, вони мають бути виражені однаковими …
Усно
Знайти відношення:
а) 6 см до 0,02 м
б) 8 см до 0,4 дм
2)  Будемо користуватись формулами
Для чого існують формули?
Квадрат         Прямокутник                Коло
Р= ?                Р= ?                             ?
а=5см; Р?  а=3дм, b=6 дм, Р?
Р=12м; а?
Людей здавна цікавили круглі тіла. Уночі на небі вони бачили круглий Місяць, а вдень Сонце. Кинувши камінець у воду, спостерігали хвилі у вигляді кіл.
Які ви ще можете навести приклади, що мають форму кола …
IV. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Математика вивчає не тільки числа і дії з ними, математика ще розглядає геометричні фігури та їх властивості.
А чи можна визначити довжину кола? Ви знаєте, що для того, щоб знайти периметр квадрата, потрібно виміряти довжину його сторони і помножити на 4. А що потрібно виміряти, щоб знайти довжину кола? Сьогодні на уроці ми дізнаємось відповідь на це запитання.
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Побудова кола
Кожне коло має тільки один центр.
r – радіус
d – діаметр
d=2r                (1)
r=d:2       (11)
У колі безліч радіусів і безліч діаметрів.
2. Довжина кола – С.
Проведення експерименту. Дослідницька робота в групах.
Клас поділено на чотири групи.
У кожній групі один учень – «Дослідник» – вимірює ниткою довжину кола і знаходить її за допомогою лінійки, другий – «Інженер» – вимірює лінійкою діаметр, третій – «Бухгалтер» – знаходить за допомогою калькулятора відношення довжини кола до його діаметра, четвертий – «Статист» – записує дані у таблицю.
По закінченні роботи всі беруться за руки і дружно їх піднімають.
(Таблиці і предмети розглядаються по групах).
Довжина кола, С
Діаметр, d
Відношення довжини кола до діаметра C/d



Які ж результати ви отримали? («Статисти» доповідають)
Дані заносяться на дошку у зведену таблицю експерименту:
Знаходження відношення довжини кола до діаметра

С
d
C/d
1



2



3



4



Висновок: Справді, ці відношення рівні і виражаються одним і тим самим числом. Це число позначають грецькою буквою π (пі). π≈3,1415…
(Дані з «Довідкового бюро») Архімед вперше довів. Що C/d для всіх кіл однакові 22/7.
Оцінити точність проведення експерименту у картці самоконтролю (2).
На дошці і в зошитах:
C/d=π,                С=πd      (2)           С=2πr             (3)
(Довжина кола від тепер буде рівна 2πr)
VI. Осмислення нового матеріалу
1.   Робота з підручником.
стор. 142. Задачі 1, 2 (розглянути розв’язки).
№ 756 усно
2.   Розв’язування вправ на дошці під керівництвом вчителя
№ 759 (4)       
№ 761 (3)       r= d:2 = 4,7 : 2 = 2,35 (cм)
№ 766 (3)       C=2πr=2·3,14 ·4,5= 9·3,14=28,26 (дм)
 3.   Самостійна робота в групах
(запис розв’язання задач на екрані)
№ 759 (3)       d=2r=2·4,1=8,2 (дм)
№ 761(4)       
№ 765(4)       
(бали самостійно виставляються в картки самоконтролю, 3)
4.   Розв’язування задач практичного змісту (біля дошки)
Глибина колодязя до води 8 м, діаметр вала коловорота – 30 см. Скільки разів треба повернути ручку коловорота, щоб витягти відро води?
C=π·d =3,14·30=94,2(см)
8м=800 см
800:94,2≈9 (разів)
VII. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
      Що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
      Що найбільше сподобалося?
      Що було найважливішим відкриттям?
      Які нові формули сьогодні дізналися?
У картці самоконтролю оцінити свою активність на уроці (загальний бал) (4)
VIIІ. Домашнє завдання
1)  Графічний тренінг
Накреслити з кіл Сніговика, виміряти довжини d і обчислити С кіл.
2)  № 762 (3,4) (початковий, середній рівень)
3)  *№ 775 (достатній, високий рівень)
4)  Творче завдання: скласти практичну задачу (прикладного характеру), можна проект.
IX. «Довідкове бюро», музика числа π.
«Довідкове бюро»
π («пі») грецька буква; з грецької «периферія» – це коло, круг.
У математичному світі відзначають незвичайне свято – День числа π, а саме 14 березня. (14 числа, 3 місяця) π≈3,14…
У центрі Парижа, поблизу знаменитого Лувра, розміщується єдиний у світі музей числа π.
π≈22/7                (22 липня)
В різні часи значення числа π було різне: в Стародавньому Єгипті ≈3,16 (модель піраміди Хеопса), стародавні римляни вважали ≈3,12, найточніше визначив давньогрецький вчений Архімед ≈3,14.
В наш час за допомогою сучасних комп’ютерів – 200 мільярдів десяткових знаків.
Музика числа π.

Немає коментарів: